Als nederlandse airsofter moet je lid zijn van een erkend airsoftvereniging om je airsoft apparaat thuis te kunnen bewaren.

Vroeger…

Toen in 2013 bekend werd dat airsoft legaal zou worden in Nederland, probeerden we vanuit Airsoft Combat Support een vereniging op te zetten met de naam ‘Airsoft Combat Association’ (ACA).

Ons doel was (en is):

Een vereniging oprichten en daarmee er voor zorgen dat er geen monopoliepositie is op het gebied van erkende airsoftverenigingen in Nederland.

Met andere woorden, je moet kunnen kiezen tussen verenigingen als je dat wilt. Inmiddels zijn we door de realiteit ingehaald en is die monopolie er toch gekomen…Onze plannen liepen stuk door voornamelijk tijdsgebrek, een tekort aan leden en het missen van een redelijk belang. Hierdoor werd onze aanvraag destijds afgewezen.

Het heden

We merken steeds meer het gebrek aan keuze en het voelt steeds benauwder om te airsoften, dus is het nu hoog tijd om de ACA nieuw leven in te blazen. We willen dat de spelers keuze hebben en dat hun stem wordt gehoord!

De tijd dat één organisatie alles beslist, zonder consequenties, moet veranderen!

Om deze keer een grotere kans van slagen te hebben, vragen wij aan iedereen die de huidige situatie wilt veranderen, om ons te steunen.

Hoe gaan we beginnen?

Stap één om ons doel te kunnen bereiken is het werven van minimaal 1000 leden om aan justitie te kunnen aantonen dat er draagkracht is voor een tweede vereniging. Zo maken we meer kans om de erkenning te krijgen.

Steun ons en schrijf je in!

Wat houdt inschrijven in?

Inschrijven is op dit moment puur steun, je laat zien dat er noodzaak is voor een nieuwe airsoftvereniging. Het verplicht je tot helemaal niets! Maar op deze manier kunnen wij aantonen dat er iets moet veranderen aan de huidige situatie.

En daarna?

Wanneer ACA haar erkenning heeft gekregen, zullen wij ons gaan focussen op het verbeteren van de sport zoals wij het nodig achten; zorgen dat organisatoren kunnen organiseren en dat spelers kunnen spelen. Je zal al snel zien dat ons eigen veld in Munnekezijl weer op volle toeren kan gaan draaien onder de ACA, maar daarna gaan de veranderingen echt gebeuren.

Wij gaan zorgen voor een veilige omgeving voor het spelen van airsoft, zonder kopzorgen en overlast van een bestuur dat besluiten maakt die de stemmen van spelers en organisatoren niet vertegenwoordigen.

“Omdat wij met de blik van een organisator naar de ACA kijken, zullen we ook het organiseren, en dus het spelen, voorop stellen!”

Het enige wat wij willen, is skirms kunnen organiseren en mensen naar de airsoft sport brengen. Dat is waar wij onze tijd en energie in zullen steken en dat is wat je van ons zal krijgen; airsoft spelen, airsoft organiseren en airsoft (ver)kopen. Voor nu mikken we ons op de situatie in het noorden van het land; wij willen daar airsoft promoten door middel van kennismakingsevenementen en grootschalige skirms waarbij we beginner en ervaren speler willen motiveren om op de beste manier airsoft te spelen. Later zullen we breder kijken om te zien hoe we op andere plekken kunnen helpen.

Wij geloven sterk in goede voorbeelden geven op het gebied van veiligheid én gameplay om zo de sport in zijn geheel naar een hoger niveau te brengen. De ACA gaat dit mogelijk maken, zonder de risico’s waar we nu rekening mee moeten houden!